dilluns, 16 de gener del 2012

Aquitania

Ja fa temps que estic recopilant una serie de cançons, música i dances per ambientar les partides d'Aquelarre. Fa poc enmig d'una de les meves recerques de lloc en lloc i d'un video a un altre buscant material que pogués aprofitar em vaig topar amb un video d'una actuació d'un grup anomenat AQUITANIA, el cual no coneixia de res i resulta que, tal com jo dic, em va arribar...

Soc una persona amb gustos musicals de tot tipus, però hi ha cançons que toquen quelcom en mi, i això em passa molt de tant en tant, i tal com jo soc, em vaig afanyar a enviar-los un email per intentar contactar amb ells després de trobar la seva web.

Al cap de poc em van contestar i van atendre la meva petició de poder fer-ne resenya i oferir-vos les seves cançons tan en mp3 com els seus videos per tal que els poguessiu coneixer tal com ho vaig fer jo.

Primer em van agraïr l'interés per contactar i llavors l'interés per la seva música, llavors em van autoritzar sense cap pega a difondre el contingut de la seva web ja que es el seu desig aconseguir difondre'n a tant públic com sigui posible les seves cançons, i només em van demanar això:

"Si quereis escuchar más música de Aquitania encontrareis más temas en su cd, "Cantigas danzas y romanças de la vieja Europa": http://www.aquitaniamusica.com/nuevo-cd/"
Cosa que em va semblar bastant raonable


Ara intentaré explicar-vos una mica que és Aquitania, i per fer-ho utilitzaré parts de la seva propia web:

 Aquitania se compone de músicos con una amplia experiencia en la música antigua y tradicional reunidos en este proyecto dedicado a los repertorios de la vieja Europa medieval para ofrecer un recorrido por cantigas de trovador, romances sefardíes y nubas andalusíes, recreando el panorama musical del viejo continente durante los siglos XII-XV.
 
Se interpretan estas piezas con aire desenfadado, con frescura pero sin olvidar el sentido del rigor musicológico e histórico que requiere este repertorio, con la motivación de dar vida a estas bellas y viejas melodías

Sus integrantes son  
El grupo dispossa de tres grabaciones d'estudio en mp3





Como Podem per sas culpas. Cantiga de Sta María. sXIII
Una de las casi 420 cantigas del manuscrito de Alfonso X el Sabio, que narran milagros de la Virgen. Unos dicen que historias para ayudar a la moral de los soldados en las Cruzadas.
Como_Podem.mp3
Archivo de audio MP3 [5.8 MB]
Descarga
 





Danza Real II. Manuscrit du roi. sXII-XIII
Colección de piezas musicales de danzas instrumentales. En este caso hemos hecho un arreglo para dos zanfoñas.
Danza real II.mp3
Archivo de audio MP3 [2.6 MB]
Descarga
 





Voi Ch'amate. Laudario di Cortona. sXII
Manuscrito encontrado escondido en una biblioteca de una pequeña villa italiana. Esta pieza evoca el momento en que María acoge entre sus brazos a su hijo muerto, entre lágrimas.
Voi_chamate.mp3
Archivo de audio MP3 [2.3 MB]
Descarga

Y aquí os deixo uns videos de les seves actuacions

Ay Triste que Vengo


Tira ya que no quiero mozuelo Rodrigo

Los Caminos (trad. Sefardí)



Espero que amb aixó us feu una mica d'idea de què és AQUITANIA  i aquí os deixo el link a la seva web:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada